این روزها تکنولوژی باعث رونق کسب و کارهای زیاده شده است، هتل داری نیز یکی از مشاغلی است که به بهبود کیفیت در سرویس دهی وابسته است. نقش تکنولوژی در این زمینه بسیار موثر می باشد.
سرویس دهی تلفنی یکی از مهمترین مسائلی است که می تواند منبع سودآوری برای هتل ها باشد. امروزه، استفاده از تلفن همراه باعث کاهش سرویس های تلفنی در هتل ها شده است ولی سرویس های مبتنی بر اینترنت و شبکه روز به روز گسترش یافته اند به طوری که علاقه مندی برای دریافت این سرویس ها توسط مردم کاملا مشهود است.
از زمانی که تلفن های مبتنی بر شبکه (IP PBX) به بازار عرضه شده اند، نگهداری و گسترش سیستم های تلفنی بسیار کم هزینه و آسان تر شده است. گاهی اوقات هزینه های حذف تلفن های آنالوگ موجود در هتل ها و جاگزینی آنها با تلفن های IP شاید باعث بی میلی مدیران هتل ها برای روی آوردن به این تکنولوژی شده باشد. به علاوه بسیاری از هتل ها هستند که از کابل کشی آنالوگ استفاده می کنند و لی برای استفاده از تلفن های IP به کابل کشی شبکه نیاز می باشد که هزینه کابل کشی شبکه نیز مستلزم هزینه دیگری خواهد بود. البته استفاده از سیستم وایرلس (تجهیزات بیسیم) هزینه کابل کشی را حذف می نماید ، البته سرویس های بیسیم در بیشتر هتل های بزرگ و مدرن در دنیا ارائه می گردد.
حال به مزایای استفاده از ویپ در هتلها می پردازیم که باعث خواهد شد هزینه های اولیه راه اندازی مرکز تماس را در مقابل به دست آوردن این مزایا ناچیز بدانید :