خدمات VoIP صدای شما را به سیگنال دیجیتالی تبدیل کرده که از طریق اینترنت حرکت می نماید. اگر با یک شماره تلفن معمولی تماس می گیرید، سیگنال قبل از رسیدن به مقصد به یک سیگنال تلفن معمولی تبدیل می شود. برای یک مشتری، یک تماس VoIP مانند یک تماس تلفنی معمولی عمل می کند. تنها فرق موجود، فناوری بکار رفته در آن است که تفاوت را رقم می زند.
مراحل کار ویپ به ترتیب ذیل می باشد:
با وجود اینکه روش های زیادی برای پیاده سازی سیستم تلفن VoIP وجود دارد، اما اجزای اساسی که کل سیستم را هدایت می کنند ثابت می مانند. در اینجا ضروری ترین اجزای سیستم تلفن VoIP تشریح می گردند:
این قسمت ستون فقرات یک سیستم تلفن VoIP است. سرور VoIP تمام تماس های ورودی، خروجی و داخلی که به یک سازمان وارد شده یا از آن خارج می شود را هدایت می کند. این سرور می تواند بر روی ابر میزبانی شود و یا در شبکه داخلی راه اندازی گردد. با تل سی ، لازم نیست نگران خرید سرور VoIP باشید.
انواع مختلف نقاط انتهایی که در صورت فعال بودن، امکان برقراری ارتباط ویپ را فراهم می نمایند بشرح ذیل می باشند:
IP Phoneها: تلفن های تخصصی ساخته شده برای ارتباطات VOIP
Softphone ها: نرم افزاری است که بر روی رایانه/گوشی هوشمند نصب می شود و به دستگاه اجازه می دهد تا تماس های VoIP را دریافت و ایجاد کند. نرم افزار نصب شده یک سرویس گیرنده SIP نامیده می شود و می تواند بر روی هر رایانه/تلفن هوشمند نصب شود.
تلفن آنالوگ با آداپتورVoIP : از آداپتورهای VoIP می توان برای فعال کردن ارتباط VoIP از طریق تلفن های آنالوگ استفاده کرد. این مورد زمانی استفاده می شود که یک کسب و کار دارای زیرساخت PBX باشد.
از آنجا که همه تماس ها از طریق اینترنت انجام می شود، برای تماس های VoIP اتصال به اینترنت خوب با پهنای باند کافی ضروری می باشد.
با سیستم های تلفنی تل سی، شما می توانید تماس ها را از طریق VoIP در مواقعی که اتصال اینترنت ثابت است دریافت نمایید و در مواقع اختلال در اینترنت، تماس های معمولی روی بستر مخابراتی را به عنوان یک گزینه جایگزین برای عدم موفقیت VoIP مد نظر داشته باشید. به این ترتیب، لازم نیست نگران تماس های از دست رفته مشتری در مناطق با ضریب نفوذ پایین اینترنت باشید.
مرکز تماس برای فروش: با استفاده از قابلیت هایی از قبیل تماس گیر خودکار، اطلاع رسانی های IVR، انتقال تماس و .....
مرکز تماس برای پشتیبانی: با استفاده از قابلیت هایی از قبیل صف تماس، تابلو نظارت و ......
دورکاری: با توجه به برقراری ارتباط ویپ بر روی بستر اینترنت، امکان دورکاری در هر نقطه و در هر زمان میسر می باشد.
یکپارچه سازی با سامانه های بیرونی: با یکپارچه سازی مرکز تماس تل سی با سامانه های بیرونی خود از جمله CRM و HelpDesk، می توانید سناریوهای متنوعی را برای بیزینس خود طراحی نمایید.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص سامانه های تلفنی، از طریق شماره 84373000-021 با واحد فروش شرکت تل سی تماس حاصل فرمایید.