Languages
ویپ چیست؟
مرکز تماس و مرکز تلفن تل سی، پیشرو در ارائه خدمات تلفنی
بازگشت به لیست مقالات

ویپ چیست؟

  • تاریخ مقاله: 1398/11/11
  • تعداد بازدید: 1015
ویپ چیست؟

پروتکل صدا از طریق اینترنت (VoIP) ، یک فناوری ست که به شما امکان می دهد به جای خط تلفن معمولی (آنالوگ) با استفاده از پهنای باند اینترنت، تماس صوتی برقرار کنید. برخی از خدمات VoIP ممکن است فقط به شما اجازه دهند با افرادی که از همان خدمات استفاده می کنند ارتباط برقرار کنید ولی در اغلب موارد این امکان به شما داده می شود که با هرکسی که شماره تلفن دارد، از جمله شماره های محلی، راه دور، تلفن همراه و بین المللی تماس بگیرید. این تکنولوژی، مقرون به صرفه ترین فناوری در برقراری ارتباط تجاری می باشد و همچنین کیفیت صدای بالاتری را ارائه می دهد.

مرکز تماس,مرکز تلفن,ویپ,کانتکت سنتر,کال سنتر,PBX

 

ویپ (VoIP) یا تماس اینترنتی چطور کار می کند؟

خدمات VoIP صدای شما را به سیگنال دیجیتالی تبدیل کرده که از طریق اینترنت حرکت می نماید. اگر با یک شماره تلفن معمولی تماس می گیرید، سیگنال قبل از رسیدن به مقصد به یک سیگنال تلفن معمولی تبدیل می شود. برای یک مشتری، یک تماس VoIP مانند یک تماس تلفنی معمولی عمل می کند. تنها فرق موجود، فناوری بکار رفته در آن است که تفاوت را رقم می زند.

مراحل کار ویپ به ترتیب ذیل می باشد:

  • سیگنال صوتی ابتدا به بسته های دیجیتالی کوچک تبدیل می شود.
  • این بسته ها سپس از طریق اینترنت یا LAN منتقل می شوند و نیازی به سیم یا کابل فیزیکی ندارند.
  • در انتهای مسیر، این بسته ها توسط یک دستگاه مجهز به VoIP (نرم افزار VoIP) به سیگنال های صوتی تبدیل می شوند.

 

اجزای ضروری برای برقراری تماس ویپ:

با وجود اینکه روش های زیادی برای پیاده سازی سیستم تلفن VoIP وجود دارد، اما اجزای اساسی که کل سیستم را هدایت می کنند ثابت می مانند. در اینجا ضروری ترین اجزای سیستم تلفن VoIP تشریح می گردند:

سرور ویپ:

این قسمت ستون فقرات یک سیستم تلفن VoIP است. سرور VoIP تمام تماس های ورودی، خروجی و داخلی که به یک سازمان وارد شده یا از آن خارج می شود را هدایت می کند. این سرور می تواند بر روی ابر میزبانی شود و یا در شبکه داخلی راه اندازی گردد. با تل سی ، لازم نیست نگران خرید سرور VoIP باشید.

نقاط انتهایی ویپ:

انواع مختلف نقاط انتهایی که در صورت فعال بودن، امکان برقراری ارتباط ویپ را فراهم می نمایند بشرح ذیل می باشند:

IP Phoneها: تلفن های تخصصی ساخته شده برای ارتباطات VOIP

Softphone ها: نرم افزاری است که بر روی رایانه/گوشی هوشمند نصب می شود و به دستگاه اجازه می دهد تا تماس های VoIP را دریافت و ایجاد کند. نرم افزار نصب شده یک سرویس گیرنده SIP نامیده می شود و می تواند بر روی هر رایانه/تلفن هوشمند نصب شود.

تلفن آنالوگ با آداپتورVoIP : از آداپتورهای VoIP می توان برای فعال کردن ارتباط VoIP از طریق تلفن های آنالوگ استفاده کرد. این مورد زمانی استفاده می شود که یک کسب و کار دارای زیرساخت PBX باشد.

اتصال به اینترنت پایدار:

از آنجا که همه تماس ها از طریق اینترنت انجام می شود، برای تماس های VoIP اتصال به اینترنت خوب با پهنای باند کافی ضروری می باشد.

 

مزایای استفاده از سیستم ویپ چیست؟

  • مقرون به صرفه بودن: هزینه تماس های VoIP کمتر از تماس های معمولی با تلفن همراه یا تلفن ثابت است زیرا تماس ها از طریق اینترنت هدایت می شوند.
  • نیازی به زیرساخت اضافی نیست: سیستم های تلفن VoIP نیاز به سیم و کابل فیزیکی و خطوط تلفن اختصاصی را برطرف می کند زیرا صدا و داده ها از طریق یک کانال منتقل می شوند.
  • استفاده ساده: قابلیت دریافت تماس روی دسکتاپ و همچنین تلفن های هوشمند.
  • مقیاس پذیر بودن: با تغییر اندازه شرکت، سیستم ویپ هم منعطف بوده و همراساتا با شرکت عمل می کند.
  • آماده برای برقراری ارتباط از راه دور: سیستم های VoIP ماهیتی انعطاف پذیر دارند و می توان به راحتی از آنها برای تأمین نیروی کار از راه دور علاوه بر تیم های پیش فرض استفاده کرد.

 

چگونه  تل سی بر معایب VoIP غلبه می کند؟

با سیستم های تلفنی تل سی، شما می توانید تماس ها را از طریق VoIP در مواقعی که اتصال اینترنت ثابت است دریافت نمایید و در مواقع اختلال در اینترنت، تماس های معمولی روی بستر مخابراتی را به عنوان یک گزینه جایگزین برای عدم موفقیت VoIP مد نظر داشته باشید. به این ترتیب، لازم نیست نگران تماس های از دست رفته مشتری در مناطق با ضریب نفوذ پایین اینترنت باشید.

 

بیزینس ها چگونه از ویپ استفاده می نمایند؟

مرکز تماس برای فروش: با استفاده از قابلیت هایی از قبیل تماس گیر خودکار، اطلاع رسانی های IVR، انتقال تماس و .....

مرکز تماس برای پشتیبانی: با استفاده از قابلیت هایی از قبیل صف تماس، تابلو نظارت و ......

دورکاری: با توجه به برقراری ارتباط ویپ بر روی بستر اینترنت، امکان دورکاری در هر نقطه و در هر زمان میسر می باشد.

یکپارچه سازی با سامانه های بیرونی: با یکپارچه سازی مرکز تماس تل سی با سامانه های بیرونی خود از جمله CRM و HelpDesk، می توانید سناریوهای متنوعی را برای بیزینس خود طراحی نمایید.

 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص سامانه های تلفنی، از طریق شماره 84373000-021 با واحد فروش شرکت تل سی تماس حاصل فرمایید.

اطلاعات تماس
تهران، خیابان ولیعصر، بالاتر از خیابان شهید بهشتی، جنب هتل سیمرغ، بن بست دلبسته، پلاک ۵ ، طبقه دوم- کد پستی: 34634-15117
دفتر تحقیق و توسعه: پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس، کیلومتر 17 اتوبان کرج، بعد از پیکان شهر، بلوار پژوهش، دانشکده کشاورزی ، ساختمان پویش، واحد 1-205
تلفن: ٨٤٣٧٣٠٠٠ دور نگار: ٨٤٣٧٣۹۹۹ کد پستی: 13112-14977 ایمیل: info(at)telc.ir
TelC | مرکز تماس و مرکز تلفن تلسی